Voordelen van een onderzoeksbureau

Het is voor bedrijven niet altijd even eenvoudig om te bepalen hoe ze ervoor staan. In tijden van groei en voorspoed is het makkelijk om achteruit te leunen, terwijl het dan juist belangrijk is om bezig te zijn met de volgende stap. Een onderzoeksbureau kan je helpen bij het vormgeven van toekomstig beleid. Je komt precies te weten wat klanten over je bedrijf zeggen, maar ook wat medewerkers zelf denken over de gang van zaken.  Zo kun je voorkomen dat klanten op den duur je bedrijf verlaten, of medewerkers op zoek gaan naar een andere baan. Ben jij op zoek naar een onderzoeksbureau in Utrecht? Dan ben je bij DUO Market Research aan het juiste adres. Dit bedrijf faciliteert diverse marketingonderzoeken, waaronder:

  • Imago-onderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Belevingsonderzoek
  • Medewerkeronderzoek
  • Mediaonderzoek

Bij een imago-onderzoek kijkt DUO naar uw organisatie, maar ook naar de concurrenten. Aan de hand van digitale vragenlijsten krijgt u duidelijke antwoorden op belangrijke vragen. Hoe denken klanten over uw boodschap? Hoe is uw imago in de toekomst in te zetten? U weet in een handomdraai hoe u in de markt ligt en hoe goed uw imago echt is. Een imago-onderzoek is 100% maatwerk en het is daarom slim hiervoor een onderzoeksbureau in te schakelen. Gelukkig is een imago-onderzoek relatief goedkoop. Zo hebben ook kleinere bedrijven de kans om bezig te zijn met hun toekomst! Een klanttevredenheidsonderzoek bekijk specifiek de relatie tussen uw bedrijf en uw klanten. Zo krijgt u bijvoorbeeld antwoord op de vraag:  ‘Welke meerwaarde heeft uw organisatie voor uw klanten?’ Wanneer u deze vraag kunt beantwoorden, weet u ook waar u in de toekomst om moet denken. U wilt uw belangrijkste pluspunt natuurlijk niet verliezen. Wanneer klanten het bijvoorbeeld fijn vinden dat ze bij uw organisatie niet worden doodgegooid met reclame, is het onverstandig een grootschalige reclamecampagne op te zetten! Schakel een onderzoeksbureau in om uw sterke punten snel boven water te halen.

Onderzoeksbureau binnen de eigen organisatie

Het is voor een groot bedrijf niet alleen van belang de omgeving in de gaten te houden. Het is minstens zo belangrijk om de gelederen te sluiten. Intern moeten alle neuzen dezelfde kant opstaan. Dit lijkt vanzelfsprekend, maar als manager kan het lastig zijn om goed aan te voelen wat er op de afdeling leeft. Je krijgt niet altijd de informatie die je zoekt. Ook hier kan een onderzoeksbureau uitkomst bieden. Een medewerkeronderzoek kan aan alle speculatie een einde brengen. Je leert snel of medewerkers tevreden zijn met het huidige beleid en op welke vlakken zij graag verbetering zien. Aan de andere kant krijg je ook een helder beeld van de productiviteit van het personeel. Aan de hand van vragenlijsten worden interessante rapportages gemaakt over bevlogenheid en professionaliteit. Bevlogenheid wordt gemeten van ‘koplopers’ tot ‘plakkers’ en wordt in percentages uitgedrukt. Als manager weet je direct hoeveel procent van je medewerkers naar behoren functioneert en hoeveel procent de goede naam van jouw organisatie uitdraagt. Aan de andere kant zie je ook waar medewerkers gemotiveerd moeten worden en waar mensen kansen laten liggen. Kortom: laat een onderzoeksbureau het personeel eens grondig onder de loep nemen!

Uitstekende begeleiding en zachte prijs

Bij DUO Market Research betaal je nooit meer dan nodig en word je uitstekend geholpen. Een ervaren werknemer neemt je bij de hand en begeleidt het hele proces. Of het nu gaat om vragenlijsten of diepte-interviews, bij DUO zit je altijd goed. Neem eens een kijkje op https://www.duomarketresearch.nl/ en vraag een offerte aan. Heb je een andere vraag die niet in dit artikel is behandeld? Schroom dan niet en neem direct contact op met dit onderzoeksbureau!