Klantenservice Centraal Beheer

Veel Nederlanders zijn verzekerd bij Centraal Beheer Achmea. Dat doen we natuurlijk niets voor niets: we bereiden ons voor op een vervelende situatie. We betalen elke maand een paar tientjes, om zo echt grote uitgaven te voorkomen. Wanneer nood aan de man is, zijn sommige mensen echter bang om een schadeclaim in te dienen. Ze willen niet dat de klantenservice van Centraal Beheer denkt dat zij om het minste of geringste opbellen. Die gedachte is eigenlijk ongegrond. De klantenservice van Centraal Beheer staat je graag te woord, ook op momenten dat je schade wilt melden. Wel moet je daarvoor bij een speciale afdeling zijn. Hoe kom je daar terecht, hoe dien je een aanvraag in en hoe check je de status van die aanvraag?

  • De opbouw van het keuzemenu
  • Hoe meld je schade?
  • De afhandeling van de schade

Eerst moet je op zoek naar het telefoonnummer van de klantenservice van Centraal Beheer. Dat vind je op deklantenservice.nl. Deze website verzamelt de contactgegevens van tientallen bedrijven in Nederland. Daar blijft het niet bij, ze schrijven ook alle opties van het keuzemenu voor je uit. Om een voorbeeld te geven: bij Achmea kun je schade melden door op toets 1 te drukken. Vervolgens krijg je zes nieuwe mogelijkheden. Toets nogmaals op 1 voor schade die te maken heeft met het verkeer. Druk op twee als het gaat om je inboedel of woonhuis. Toets 3 is voor het melden van aansprakelijkheid en het aanspreken van je aansprakelijkheidsverzekering. Met toets 4 meld je schade die op reis is ontstaan. Voor het aanvragen van rechtsbijstand druk je op toets 5. Tot slot ga je met toets 6 terug naar het hoofdmenu. Wil je meer weten over de klantenservice van Centraal Beheer, of wil je schade melden? Ga dan naar bovenstaande site voor de contactgegevens!

Klantenservice Centraal Beheer: schade afhandeling

Het indienen van een schademelding bij de klantenservice van Centraal Beheer is slechts de eerste stap. Daarna gaat het hele proces rollen. De afhandeling van de schade is sterk afhankelijk van het type schade dat je hebt, maar ook van de ernst van de schade. Houd er rekening mee dat een schade-expert langskomt om alles op te nemen. Deze schade-expert is in dienst van het bedrijf, maar maakt geen deel uit van de klantenservice van Centraal Beheer. Vervolgens rolt hieruit een aanbevolen vergoeding voor de herstelwerkzaamheden. Afhankelijk van de aard van de schade kan dit proces wat langer duren. Denk bijvoorbeeld aan waterschade, waarbij eerst zorgvuldig moet worden afgewogen waar het water zich allemaal bevindt. Geef de klantenservice van Centraal Beheer de tijd om het verzoek te behandelen. Je hebt dan de meeste kans om een acceptabele vergoeding. Het is niet altijd verstandig om zelf een reparatie te bekostigen. Doe je dat toch, zorg dan in ieder geval dat je elk bonnetje bewaart. Je kunt dan aantonen wat je voor een reparatie hebt betaald. Begin nooit met repareren voor je een schademelding hebt gedaan. De kans is klein dat je geld terugkrijgt voor een reparatie die je vooraf niet hebt opgegeven.

Contact met andere bedrijven

Wanneer je te maken krijgt met schade, moet je contact zoeken met meerdere instanties. Je belt dus niet alleen met de klantenservice van Centraal Beheer, maar bijvoorbeeld ook met de overheid of je bank. Op bovenstaande site vind je de contactgegevens van al deze bedrijven keurig op één plek. Na een paar minuten heb je alle telefoonnummers die je zoekt! Staat een bedrijf niet in de lijst, neem dan contact met de site zelf. Het kan zijn dat de pagina tijdelijk niet beschikbaar is, maar de gegevens wel bekend zijn!