Contact opnemen met de klantenservice van Dong Energy

Je hebt wel eens bedrijven waar het lastig is om in contact mee te komen. Je kan dan zoeken op het internet, maar je kan het nummer simpelweg niet vinden. Voor mij was dit het geval met Dong Energy. Een paar jaar geleden was ik klant bij Dong Energy en eigenlijk was ik best tevreden over het bedrijf. Er zijn veel verschillende partijen in Nederland waar je energie kan afnemen en ik koos toen bewust voor Dong Energy, omdat een groot gedeelte van hun energie groen is. Ik zag destijds weinig verschillen in de prijs tussen leveranciers, dus koos ik voor een leverancier met veel groene energie. Eigenlijk had ik nooit problemen met Dong Energy, zover ik weet had ik zelfs nog nooit contact opgenomen met de klantenservice van Dong Energy en had ik nooit problemen met mijn rekeningen. Maar ik besloot om bij mijn vriendin in te trekken en die was klant bij een andere leverancier. Vorige maand was ik met mijn vriendin aan het praten en zij zei dat ze wilde overstappen naar een andere leverancier. Ze had een programma gezien op televisie en het leek haar beter om stroom af te nemen bij een leverancier met groene stroom. Ik vertelde haar dat ik dat in mijn appartement had met Dong Energy. We spraken af dat ik contact zou opnemen met de klantenservice van Dong Energy om te zien of we konden overstappen. Maar ik kon het nummer van de klantenservice van Dong Energy nergens vinden.   

De Klantenservice.nl maakt het makkelijk om de klantenservice van Dong Energy te bereiken

Ik had geen oude rekeningen, of een brief van deze leverancier, dus besloot ik maar om het nummer te zoeken op het internet. Gelukkig vond ik het nummer van de klantenservice van Dong Energy vrij gemakkelijk via deklantenservice.nl. Ik moest dan een nummer bellen dat op de website stond aangegeven en zij zouden mij automatisch doorverbinden met de klantenservice van Dong Energy. Dit ging erg gemakkelijk en ik was al snel verbonden met de juiste afdeling. Ik vertelde ze dat ik nadacht over overstappen en ze konden mij al meteen het een en ander uitleggen over de telefoon. Zelf vond ik het prettiger om samen met mijn vriendin alles te vergelijken en daarom stuurden ze mij extra informatie toe. Nadat we de informatie hadden bekeken besloten we dat overstappen een goede keuze voor ons was.  

Naast de klantenservice van Dong Energy kunnen ze ook hiermee helpen

Via De Klantenservice kan je naast het telefoonnummer van de klantenservice van Dong Energy, veel verschillende telefoonnummers vinden van bedrijven. Het lijkt er soms op dat sommige bedrijven liever niet hebben dat je ze belt, ze verstoppen hun telefoonnummer, of laten het niet eens zien op de website. Voor mij is dit onbegrijpelijk, als bedrijf moet je altijd beschikbaar zijn om je klanten te woord te staan. In mijn ogen lijkt het er op dat ze iets te verbergen hebben en het klanten expres lastig maken. Ik weet dat je tegenwoordig gemakkelijk een email kan sturen en soms kan chatten met een bedrijf, maar er zijn veel gevallen dat je iemand wilt spreken. Soms is het gemakkelijker om je probleem, of klacht uit te leggen over de telefoon. Met veel van dit soort bedrijven kan je alsnog in contact komen via De Klantenservice. Via de website kon ik tot nu toe elke keer een nummer vinden dat ik zelf niet kon vinden. Ze hebben telefoonnummers voor bijvoorbeeld:

  • banken, verzekeringen en hypotheken
  • kranten, televisie en webhosting
  • pakketdiensten, kledingwinkels en andere webwinkels